Culture Saimaa - Maakunnan kulttuuri- ja ruokamatkailuun lisää virtaa

18.08.2015

Culture Saimaa -hanke
Opetus- ja kulttuuriministeriön tukeman maakunnallisen Culture Saimaa –hankkeen yhtenä tavoitteena on taiteen ja matkailun yhteistyön kehittäminen. Hankkeen perustana on maakunnan matkailustrategia, mutta myös Suomen matkailustrategia 2020, jossa kulttuuri on valittu yhdeksi tuotekehityksen painopisteeksi. Tuotekehityksen sisältöinä voivat olla esim. suomalainen elämäntapa, suomalaiset ihmiset, paikallisuus, kulttuuriperintö, historia ja tarinat tai suomalainen design.

Culture Saimaa –hanke pyrkii saamaan matkailun, taiteen ja kulttuurin toimijoita yhteen ja avaamaan  yhteistyön mahdollisuuksia esimerkein. Näitä esimerkkejä nähdään osana Mikkeli Art & Design Week tapahtumakokonaisuutta seuraavasti:  

Pestuumarkkinat 22.9.2015 Mikkelin teatterilla klo 13-16
Mikkelin teatterille kokoontuu tiistaina 22.9. iltapäivällä taiteilijoita, kulttuuritoimijoita ja matkailuyrittäjiä. Ideana on tarjota taiteilijoille ja kulttuurialan toimijoille tilaisuus esitellä kuvin, sanoin tai esityksin toimintaansa ja osaamistaan matkailuyrityksille. Matkailuyritys voi halutessaan pestata taiteilijan töihin vaikka esiintymään kokousasiakkailleen.

Tilaisuudessa esitetään myös Culture Saimaa -hankkeessa syntynyt kuvaaja Jari Pollarin dokumentti matkailuyrityksen ja taiteilijan yhteistyöstä. Dokumentin käsikirjoitti näyttelijä Risto Kopperi. Vuosien 2014-2015 aikana kaksi matkailuyrittäjää ja neljä taiteilijaa työskentelivät yhdessä maiseman, hiljaisuuden, yritysilmeen ja markkinoinnin haasteiden äärellä. Dokumentti kertoo millaisia ratkaisuja löytyi ja miten yhteistyö toimi.

Kulttuuri- ja ruokamatkailun teemapäivä 26.9.2015
Ruoka ja ruokailu ovat keskeinen osa matkailutuotetta ja suomalaista elämäntapaa. Suomen ensimmäinen valtakunnallinen ruokamatkailustrategia julkaistiin keväällä ja siihen liittyvä ruokamatkailun työpaja järjestetään Mikkelissä lauantaina 26.9. aamupäivällä.

Visit Finlandin ja Haaga Helia ammattikorkeakoulun laatimassa ruokamatkailustrategiassa todetaan mm seuraavaa: Selkeästi erottuvat ruokalajit ja juomat profiloivat matkailukohteen. Elämyksellisissä paikoissa asiakas voi osallistua tarinaan: olemalla mukana ruoan hankinnassa (kalastus, sienestys, marjojen poiminta, perunan nosto), kokkaamalla ja sitä myöten reseptin muokkaamisella… Suomessa tuotettu ruoka on puhtaudessaan Euroopan kärkeä… Erityisesti maaseutumatkailussa luonto-ruoka-kulttuuri (suomalainen elämäntapa) nivoutuvat matkailijan kannalta saumattomasti yhteen kiinnostavaksi kokonaisuudeksi.

Ruokamatkailuteemaa jatketaan iltapäivällä yleisötapahtumassa Stellan Tähtitorilla klo 12-16. Tilaisuus huipentuu kokkisotaan, jossa kamppailevat kokit Ilkka Arvola (Bistro Vilee) ja Jyrki Tsutsunen (Ravintola Hukkatila) joukkuetovereinaan alueen taiteilijat. Joukkuekilpailussa on kaksi erää. Ensin kisataan maittavan kauniilla pääruoka-annoksilla ja toisessa erässä vastakkain ovat jälkiruoka-annokset. Kokkisotaa tuomaroi raati, johon lukeutuu mm. toimittaja Leena Karo.

Lisätiedot:

Culture Saimaa -hankkeen yhteyshenkilö Etelä-Savon maakuntaliiton kehittämispäällikkö Heli Gynther heli.gynther@esavo.fi tai puh. 040 7737285.

Pestuumarkkinoiden yhteyshenkilö Taiteen edistämiskeskuksen tuottaja-läänintaiteilija Taina Laitinen taina.laitinen@minedu.fi tai puh. 0295 330 912.

http://www.e-julkaisu.fi/haaga-helia/ruokamatkailustrategia_2015-2020/

Maakuntaliitto tiedottaa

Tiedotteet 2019

Tiedotteet 2017

Tiedotteet 2016

Tiedotteet 2015

Tiedotteet 2014

Tiedotteet 2013

Tiedotteet 2012

Tiedotteet 2011

Tiedotteet 2010

Culture Saimaa - Maakunnan kulttuuri- ja ruokamatkailuun lisää virtaa

18.08.2015

Culture Saimaa -hanke
Opetus- ja kulttuuriministeriön tukeman maakunnallisen Culture Saimaa –hankkeen yhtenä tavoitteena on taiteen ja matkailun yhteistyön kehittäminen. Hankkeen perustana on maakunnan matkailustrategia, mutta myös Suomen matkailustrategia 2020, jossa kulttuuri on valittu yhdeksi tuotekehityksen painopisteeksi. Tuotekehityksen sisältöinä voivat olla esim. suomalainen elämäntapa, suomalaiset ihmiset, paikallisuus, kulttuuriperintö, historia ja tarinat tai suomalainen design.

Culture Saimaa –hanke pyrkii saamaan matkailun, taiteen ja kulttuurin toimijoita yhteen ja avaamaan  yhteistyön mahdollisuuksia esimerkein. Näitä esimerkkejä nähdään osana Mikkeli Art & Design Week tapahtumakokonaisuutta seuraavasti:  

Pestuumarkkinat 22.9.2015 Mikkelin teatterilla klo 13-16
Mikkelin teatterille kokoontuu tiistaina 22.9. iltapäivällä taiteilijoita, kulttuuritoimijoita ja matkailuyrittäjiä. Ideana on tarjota taiteilijoille ja kulttuurialan toimijoille tilaisuus esitellä kuvin, sanoin tai esityksin toimintaansa ja osaamistaan matkailuyrityksille. Matkailuyritys voi halutessaan pestata taiteilijan töihin vaikka esiintymään kokousasiakkailleen.

Tilaisuudessa esitetään myös Culture Saimaa -hankkeessa syntynyt kuvaaja Jari Pollarin dokumentti matkailuyrityksen ja taiteilijan yhteistyöstä. Dokumentin käsikirjoitti näyttelijä Risto Kopperi. Vuosien 2014-2015 aikana kaksi matkailuyrittäjää ja neljä taiteilijaa työskentelivät yhdessä maiseman, hiljaisuuden, yritysilmeen ja markkinoinnin haasteiden äärellä. Dokumentti kertoo millaisia ratkaisuja löytyi ja miten yhteistyö toimi.

Kulttuuri- ja ruokamatkailun teemapäivä 26.9.2015
Ruoka ja ruokailu ovat keskeinen osa matkailutuotetta ja suomalaista elämäntapaa. Suomen ensimmäinen valtakunnallinen ruokamatkailustrategia julkaistiin keväällä ja siihen liittyvä ruokamatkailun työpaja järjestetään Mikkelissä lauantaina 26.9. aamupäivällä.

Visit Finlandin ja Haaga Helia ammattikorkeakoulun laatimassa ruokamatkailustrategiassa todetaan mm seuraavaa: Selkeästi erottuvat ruokalajit ja juomat profiloivat matkailukohteen. Elämyksellisissä paikoissa asiakas voi osallistua tarinaan: olemalla mukana ruoan hankinnassa (kalastus, sienestys, marjojen poiminta, perunan nosto), kokkaamalla ja sitä myöten reseptin muokkaamisella… Suomessa tuotettu ruoka on puhtaudessaan Euroopan kärkeä… Erityisesti maaseutumatkailussa luonto-ruoka-kulttuuri (suomalainen elämäntapa) nivoutuvat matkailijan kannalta saumattomasti yhteen kiinnostavaksi kokonaisuudeksi.

Ruokamatkailuteemaa jatketaan iltapäivällä yleisötapahtumassa Stellan Tähtitorilla klo 12-16. Tilaisuus huipentuu kokkisotaan, jossa kamppailevat kokit Ilkka Arvola (Bistro Vilee) ja Jyrki Tsutsunen (Ravintola Hukkatila) joukkuetovereinaan alueen taiteilijat. Joukkuekilpailussa on kaksi erää. Ensin kisataan maittavan kauniilla pääruoka-annoksilla ja toisessa erässä vastakkain ovat jälkiruoka-annokset. Kokkisotaa tuomaroi raati, johon lukeutuu mm. toimittaja Leena Karo.

Lisätiedot:

Culture Saimaa -hankkeen yhteyshenkilö Etelä-Savon maakuntaliiton kehittämispäällikkö Heli Gynther heli.gynther@esavo.fi tai puh. 040 7737285.

Pestuumarkkinoiden yhteyshenkilö Taiteen edistämiskeskuksen tuottaja-läänintaiteilija Taina Laitinen taina.laitinen@minedu.fi tai puh. 0295 330 912.

http://www.e-julkaisu.fi/haaga-helia/ruokamatkailustrategia_2015-2020/

Maakuntaliitto tiedottaa

Tiedotteet 2019

Tiedotteet 2015

Tiedotteet 2014

Tiedotteet 2013

Tiedotteet 2012

Tiedotteet 2011

Tiedotteet 2010

Culture Saimaa - Maakunnan kulttuuri- ja ruokamatkailuun lisää virtaa

18.08.2015

Culture Saimaa -hanke
Opetus- ja kulttuuriministeriön tukeman maakunnallisen Culture Saimaa –hankkeen yhtenä tavoitteena on taiteen ja matkailun yhteistyön kehittäminen. Hankkeen perustana on maakunnan matkailustrategia, mutta myös Suomen matkailustrategia 2020, jossa kulttuuri on valittu yhdeksi tuotekehityksen painopisteeksi. Tuotekehityksen sisältöinä voivat olla esim. suomalainen elämäntapa, suomalaiset ihmiset, paikallisuus, kulttuuriperintö, historia ja tarinat tai suomalainen design.

Culture Saimaa –hanke pyrkii saamaan matkailun, taiteen ja kulttuurin toimijoita yhteen ja avaamaan  yhteistyön mahdollisuuksia esimerkein. Näitä esimerkkejä nähdään osana Mikkeli Art & Design Week tapahtumakokonaisuutta seuraavasti:  

Pestuumarkkinat 22.9.2015 Mikkelin teatterilla klo 13-16
Mikkelin teatterille kokoontuu tiistaina 22.9. iltapäivällä taiteilijoita, kulttuuritoimijoita ja matkailuyrittäjiä. Ideana on tarjota taiteilijoille ja kulttuurialan toimijoille tilaisuus esitellä kuvin, sanoin tai esityksin toimintaansa ja osaamistaan matkailuyrityksille. Matkailuyritys voi halutessaan pestata taiteilijan töihin vaikka esiintymään kokousasiakkailleen.

Tilaisuudessa esitetään myös Culture Saimaa -hankkeessa syntynyt kuvaaja Jari Pollarin dokumentti matkailuyrityksen ja taiteilijan yhteistyöstä. Dokumentin käsikirjoitti näyttelijä Risto Kopperi. Vuosien 2014-2015 aikana kaksi matkailuyrittäjää ja neljä taiteilijaa työskentelivät yhdessä maiseman, hiljaisuuden, yritysilmeen ja markkinoinnin haasteiden äärellä. Dokumentti kertoo millaisia ratkaisuja löytyi ja miten yhteistyö toimi.

Kulttuuri- ja ruokamatkailun teemapäivä 26.9.2015
Ruoka ja ruokailu ovat keskeinen osa matkailutuotetta ja suomalaista elämäntapaa. Suomen ensimmäinen valtakunnallinen ruokamatkailustrategia julkaistiin keväällä ja siihen liittyvä ruokamatkailun työpaja järjestetään Mikkelissä lauantaina 26.9. aamupäivällä.

Visit Finlandin ja Haaga Helia ammattikorkeakoulun laatimassa ruokamatkailustrategiassa todetaan mm seuraavaa: Selkeästi erottuvat ruokalajit ja juomat profiloivat matkailukohteen. Elämyksellisissä paikoissa asiakas voi osallistua tarinaan: olemalla mukana ruoan hankinnassa (kalastus, sienestys, marjojen poiminta, perunan nosto), kokkaamalla ja sitä myöten reseptin muokkaamisella… Suomessa tuotettu ruoka on puhtaudessaan Euroopan kärkeä… Erityisesti maaseutumatkailussa luonto-ruoka-kulttuuri (suomalainen elämäntapa) nivoutuvat matkailijan kannalta saumattomasti yhteen kiinnostavaksi kokonaisuudeksi.

Ruokamatkailuteemaa jatketaan iltapäivällä yleisötapahtumassa Stellan Tähtitorilla klo 12-16. Tilaisuus huipentuu kokkisotaan, jossa kamppailevat kokit Ilkka Arvola (Bistro Vilee) ja Jyrki Tsutsunen (Ravintola Hukkatila) joukkuetovereinaan alueen taiteilijat. Joukkuekilpailussa on kaksi erää. Ensin kisataan maittavan kauniilla pääruoka-annoksilla ja toisessa erässä vastakkain ovat jälkiruoka-annokset. Kokkisotaa tuomaroi raati, johon lukeutuu mm. toimittaja Leena Karo.

Lisätiedot:

Culture Saimaa -hankkeen yhteyshenkilö Etelä-Savon maakuntaliiton kehittämispäällikkö Heli Gynther heli.gynther@esavo.fi tai puh. 040 7737285.

Pestuumarkkinoiden yhteyshenkilö Taiteen edistämiskeskuksen tuottaja-läänintaiteilija Taina Laitinen taina.laitinen@minedu.fi tai puh. 0295 330 912.

http://www.e-julkaisu.fi/haaga-helia/ruokamatkailustrategia_2015-2020/

Maakuntaliitto tiedottaa

Tiedotteet 2019

Tiedotteet 2016

Tiedotteet 2015

Tiedotteet 2014

Tiedotteet 2013

Tiedotteet 2012

Tiedotteet 2011

Tiedotteet 2010

Culture Saimaa - Maakunnan kulttuuri- ja ruokamatkailuun lisää virtaa

18.08.2015

Culture Saimaa -hanke
Opetus- ja kulttuuriministeriön tukeman maakunnallisen Culture Saimaa –hankkeen yhtenä tavoitteena on taiteen ja matkailun yhteistyön kehittäminen. Hankkeen perustana on maakunnan matkailustrategia, mutta myös Suomen matkailustrategia 2020, jossa kulttuuri on valittu yhdeksi tuotekehityksen painopisteeksi. Tuotekehityksen sisältöinä voivat olla esim. suomalainen elämäntapa, suomalaiset ihmiset, paikallisuus, kulttuuriperintö, historia ja tarinat tai suomalainen design.

Culture Saimaa –hanke pyrkii saamaan matkailun, taiteen ja kulttuurin toimijoita yhteen ja avaamaan  yhteistyön mahdollisuuksia esimerkein. Näitä esimerkkejä nähdään osana Mikkeli Art & Design Week tapahtumakokonaisuutta seuraavasti:  

Pestuumarkkinat 22.9.2015 Mikkelin teatterilla klo 13-16
Mikkelin teatterille kokoontuu tiistaina 22.9. iltapäivällä taiteilijoita, kulttuuritoimijoita ja matkailuyrittäjiä. Ideana on tarjota taiteilijoille ja kulttuurialan toimijoille tilaisuus esitellä kuvin, sanoin tai esityksin toimintaansa ja osaamistaan matkailuyrityksille. Matkailuyritys voi halutessaan pestata taiteilijan töihin vaikka esiintymään kokousasiakkailleen.

Tilaisuudessa esitetään myös Culture Saimaa -hankkeessa syntynyt kuvaaja Jari Pollarin dokumentti matkailuyrityksen ja taiteilijan yhteistyöstä. Dokumentin käsikirjoitti näyttelijä Risto Kopperi. Vuosien 2014-2015 aikana kaksi matkailuyrittäjää ja neljä taiteilijaa työskentelivät yhdessä maiseman, hiljaisuuden, yritysilmeen ja markkinoinnin haasteiden äärellä. Dokumentti kertoo millaisia ratkaisuja löytyi ja miten yhteistyö toimi.

Kulttuuri- ja ruokamatkailun teemapäivä 26.9.2015
Ruoka ja ruokailu ovat keskeinen osa matkailutuotetta ja suomalaista elämäntapaa. Suomen ensimmäinen valtakunnallinen ruokamatkailustrategia julkaistiin keväällä ja siihen liittyvä ruokamatkailun työpaja järjestetään Mikkelissä lauantaina 26.9. aamupäivällä.

Visit Finlandin ja Haaga Helia ammattikorkeakoulun laatimassa ruokamatkailustrategiassa todetaan mm seuraavaa: Selkeästi erottuvat ruokalajit ja juomat profiloivat matkailukohteen. Elämyksellisissä paikoissa asiakas voi osallistua tarinaan: olemalla mukana ruoan hankinnassa (kalastus, sienestys, marjojen poiminta, perunan nosto), kokkaamalla ja sitä myöten reseptin muokkaamisella… Suomessa tuotettu ruoka on puhtaudessaan Euroopan kärkeä… Erityisesti maaseutumatkailussa luonto-ruoka-kulttuuri (suomalainen elämäntapa) nivoutuvat matkailijan kannalta saumattomasti yhteen kiinnostavaksi kokonaisuudeksi.

Ruokamatkailuteemaa jatketaan iltapäivällä yleisötapahtumassa Stellan Tähtitorilla klo 12-16. Tilaisuus huipentuu kokkisotaan, jossa kamppailevat kokit Ilkka Arvola (Bistro Vilee) ja Jyrki Tsutsunen (Ravintola Hukkatila) joukkuetovereinaan alueen taiteilijat. Joukkuekilpailussa on kaksi erää. Ensin kisataan maittavan kauniilla pääruoka-annoksilla ja toisessa erässä vastakkain ovat jälkiruoka-annokset. Kokkisotaa tuomaroi raati, johon lukeutuu mm. toimittaja Leena Karo.

Lisätiedot:

Culture Saimaa -hankkeen yhteyshenkilö Etelä-Savon maakuntaliiton kehittämispäällikkö Heli Gynther heli.gynther@esavo.fi tai puh. 040 7737285.

Pestuumarkkinoiden yhteyshenkilö Taiteen edistämiskeskuksen tuottaja-läänintaiteilija Taina Laitinen taina.laitinen@minedu.fi tai puh. 0295 330 912.

http://www.e-julkaisu.fi/haaga-helia/ruokamatkailustrategia_2015-2020/

Maakuntaliitto tiedottaa

Tiedotteet 2019

Tiedotteet 2017

Tiedotteet 2016

Tiedotteet 2015

Tiedotteet 2014

Tiedotteet 2013

Tiedotteet 2012

Tiedotteet 2011

Tiedotteet 2010