Matkailun maakunnallinen markkinointi ei jatku

16.12.2011


Etelä-Savon matkailun maakunnallinen markkinointihanke VisitSaimaa ei jatku. Jatkohanke kaatui, kun maakunnan matkailutoimijat eivät löytäneet yhteistä säveltä. Maakuntaliitto peruutti hankehakemuksensa, ja maakuntahallitus hyväksyi peruutuksen maanantaina 12. joulukuuta Mikkelissä.

Maakunnan matkailutoimijat
neuvottelivat VisitSaimaa-hankkeen jatkosta tiiviisti koko syksyn ja alkutalven maakuntaliiton johdolla. Yhteisymmärrystä hankkeen sisällöistä ja rahoituksesta ei kuitenkaan syntynyt.

Maakuntajohtaja Matti Viialainen
pahoittelee hankkeen kaatumista. Hän toteaa kuitenkin, ettei yhteistyöhön voi pakottaa. Viialainen arvelee, että myös Kangasniemen, Heinäveden ja Pertunmaan kaltaiset kunnat olisivat hyötyneet nimenomaan maakunnallisesta matkailuhankkeesta.

VisitSaimaa-hanke olisi
kestänyt vuoden 2013 loppuun ja sen kokonaisbudjetti olisi ollut noin 1,6 miljoonaa euroa. Julkista rahaa seuduille olisi hankkeen avulla tullut lähes 1,2 miljoonaa.

Ensi vuoden alkupuolella maakuntahallitus saanee käsiteltäväkseen kaksi seudullista matkailun markkinointihanketta, yhden Savonlinnan seudulta ja toisen Mikkelin seudulta. Hankkeiden budjetti on pienempi kuin VisitSaimaa-hankkeen budjetti.

Maakunnallinen markkinointihanke sen sijaan jatkuu. Liitto on valmistelemassa parin miljoonan euron jatkohankehakemusta Etelä-Savo – Saimaan maakunta tunnetuksi -hankkeelle. Jatkohankekin markkinoi Saimaan maakuntaa hyvänä yrittämisen, asumisen, koulutuksen ja vapaa-ajan maakuntana.

Matkailun hankekiemuroista kertoo Etelä-Savon maakuntaliiton tiedotuslehti JOUSI joulukuun numerossaan.

Joulukuun JOUSEsta
selviää muun muassa myös:
  • mitä mieltä maakuntavaltuusto oli kuntien rakenneuudistuksesta,
  • mitä muutoksia valtuusto teki liiton talousarvioon,
  • mitä pitää sisällään Itä-Suomen ensimmäinen liikennestrategia,
  • miten Itä-Suomi aikoo edistää bioenergiaa,mitä tehdään maakunnan mittavissa uusissa EU-hankkeissa,
  • paljonko Etelä-Savo käyttää EU-rahaa maa- ja kalatalouteen,
  • miten Saimaan järvilohta tulisi hoitaa ja
  • ketkä kisaavat loppumetreillä liiton hallinto- ja kehittämisjohtajan paikasta.
Joulukuun JOUSI kiittää kuluneesta vuodesta ja toivottaa Joulurauhaa kaikille lukijoilleen.

Maakuntaliitto tiedottaa

Tiedotteet 2019

Tiedotteet 2017

Tiedotteet 2016

Tiedotteet 2015

Tiedotteet 2014

Tiedotteet 2013

Tiedotteet 2012

Tiedotteet 2011

Tiedotteet 2010

Matkailun maakunnallinen markkinointi ei jatku

16.12.2011


Etelä-Savon matkailun maakunnallinen markkinointihanke VisitSaimaa ei jatku. Jatkohanke kaatui, kun maakunnan matkailutoimijat eivät löytäneet yhteistä säveltä. Maakuntaliitto peruutti hankehakemuksensa, ja maakuntahallitus hyväksyi peruutuksen maanantaina 12. joulukuuta Mikkelissä.

Maakunnan matkailutoimijat
neuvottelivat VisitSaimaa-hankkeen jatkosta tiiviisti koko syksyn ja alkutalven maakuntaliiton johdolla. Yhteisymmärrystä hankkeen sisällöistä ja rahoituksesta ei kuitenkaan syntynyt.

Maakuntajohtaja Matti Viialainen
pahoittelee hankkeen kaatumista. Hän toteaa kuitenkin, ettei yhteistyöhön voi pakottaa. Viialainen arvelee, että myös Kangasniemen, Heinäveden ja Pertunmaan kaltaiset kunnat olisivat hyötyneet nimenomaan maakunnallisesta matkailuhankkeesta.

VisitSaimaa-hanke olisi
kestänyt vuoden 2013 loppuun ja sen kokonaisbudjetti olisi ollut noin 1,6 miljoonaa euroa. Julkista rahaa seuduille olisi hankkeen avulla tullut lähes 1,2 miljoonaa.

Ensi vuoden alkupuolella maakuntahallitus saanee käsiteltäväkseen kaksi seudullista matkailun markkinointihanketta, yhden Savonlinnan seudulta ja toisen Mikkelin seudulta. Hankkeiden budjetti on pienempi kuin VisitSaimaa-hankkeen budjetti.

Maakunnallinen markkinointihanke sen sijaan jatkuu. Liitto on valmistelemassa parin miljoonan euron jatkohankehakemusta Etelä-Savo – Saimaan maakunta tunnetuksi -hankkeelle. Jatkohankekin markkinoi Saimaan maakuntaa hyvänä yrittämisen, asumisen, koulutuksen ja vapaa-ajan maakuntana.

Matkailun hankekiemuroista kertoo Etelä-Savon maakuntaliiton tiedotuslehti JOUSI joulukuun numerossaan.

Joulukuun JOUSEsta
selviää muun muassa myös:
  • mitä mieltä maakuntavaltuusto oli kuntien rakenneuudistuksesta,
  • mitä muutoksia valtuusto teki liiton talousarvioon,
  • mitä pitää sisällään Itä-Suomen ensimmäinen liikennestrategia,
  • miten Itä-Suomi aikoo edistää bioenergiaa,mitä tehdään maakunnan mittavissa uusissa EU-hankkeissa,
  • paljonko Etelä-Savo käyttää EU-rahaa maa- ja kalatalouteen,
  • miten Saimaan järvilohta tulisi hoitaa ja
  • ketkä kisaavat loppumetreillä liiton hallinto- ja kehittämisjohtajan paikasta.
Joulukuun JOUSI kiittää kuluneesta vuodesta ja toivottaa Joulurauhaa kaikille lukijoilleen.

Maakuntaliitto tiedottaa

Tiedotteet 2019

Tiedotteet 2015

Tiedotteet 2014

Tiedotteet 2013

Tiedotteet 2012

Tiedotteet 2011

Tiedotteet 2010

Matkailun maakunnallinen markkinointi ei jatku

16.12.2011


Etelä-Savon matkailun maakunnallinen markkinointihanke VisitSaimaa ei jatku. Jatkohanke kaatui, kun maakunnan matkailutoimijat eivät löytäneet yhteistä säveltä. Maakuntaliitto peruutti hankehakemuksensa, ja maakuntahallitus hyväksyi peruutuksen maanantaina 12. joulukuuta Mikkelissä.

Maakunnan matkailutoimijat
neuvottelivat VisitSaimaa-hankkeen jatkosta tiiviisti koko syksyn ja alkutalven maakuntaliiton johdolla. Yhteisymmärrystä hankkeen sisällöistä ja rahoituksesta ei kuitenkaan syntynyt.

Maakuntajohtaja Matti Viialainen
pahoittelee hankkeen kaatumista. Hän toteaa kuitenkin, ettei yhteistyöhön voi pakottaa. Viialainen arvelee, että myös Kangasniemen, Heinäveden ja Pertunmaan kaltaiset kunnat olisivat hyötyneet nimenomaan maakunnallisesta matkailuhankkeesta.

VisitSaimaa-hanke olisi
kestänyt vuoden 2013 loppuun ja sen kokonaisbudjetti olisi ollut noin 1,6 miljoonaa euroa. Julkista rahaa seuduille olisi hankkeen avulla tullut lähes 1,2 miljoonaa.

Ensi vuoden alkupuolella maakuntahallitus saanee käsiteltäväkseen kaksi seudullista matkailun markkinointihanketta, yhden Savonlinnan seudulta ja toisen Mikkelin seudulta. Hankkeiden budjetti on pienempi kuin VisitSaimaa-hankkeen budjetti.

Maakunnallinen markkinointihanke sen sijaan jatkuu. Liitto on valmistelemassa parin miljoonan euron jatkohankehakemusta Etelä-Savo – Saimaan maakunta tunnetuksi -hankkeelle. Jatkohankekin markkinoi Saimaan maakuntaa hyvänä yrittämisen, asumisen, koulutuksen ja vapaa-ajan maakuntana.

Matkailun hankekiemuroista kertoo Etelä-Savon maakuntaliiton tiedotuslehti JOUSI joulukuun numerossaan.

Joulukuun JOUSEsta
selviää muun muassa myös:
  • mitä mieltä maakuntavaltuusto oli kuntien rakenneuudistuksesta,
  • mitä muutoksia valtuusto teki liiton talousarvioon,
  • mitä pitää sisällään Itä-Suomen ensimmäinen liikennestrategia,
  • miten Itä-Suomi aikoo edistää bioenergiaa,mitä tehdään maakunnan mittavissa uusissa EU-hankkeissa,
  • paljonko Etelä-Savo käyttää EU-rahaa maa- ja kalatalouteen,
  • miten Saimaan järvilohta tulisi hoitaa ja
  • ketkä kisaavat loppumetreillä liiton hallinto- ja kehittämisjohtajan paikasta.
Joulukuun JOUSI kiittää kuluneesta vuodesta ja toivottaa Joulurauhaa kaikille lukijoilleen.

Maakuntaliitto tiedottaa

Tiedotteet 2019

Tiedotteet 2016

Tiedotteet 2015

Tiedotteet 2014

Tiedotteet 2013

Tiedotteet 2012

Tiedotteet 2011

Tiedotteet 2010

Matkailun maakunnallinen markkinointi ei jatku

16.12.2011


Etelä-Savon matkailun maakunnallinen markkinointihanke VisitSaimaa ei jatku. Jatkohanke kaatui, kun maakunnan matkailutoimijat eivät löytäneet yhteistä säveltä. Maakuntaliitto peruutti hankehakemuksensa, ja maakuntahallitus hyväksyi peruutuksen maanantaina 12. joulukuuta Mikkelissä.

Maakunnan matkailutoimijat
neuvottelivat VisitSaimaa-hankkeen jatkosta tiiviisti koko syksyn ja alkutalven maakuntaliiton johdolla. Yhteisymmärrystä hankkeen sisällöistä ja rahoituksesta ei kuitenkaan syntynyt.

Maakuntajohtaja Matti Viialainen
pahoittelee hankkeen kaatumista. Hän toteaa kuitenkin, ettei yhteistyöhön voi pakottaa. Viialainen arvelee, että myös Kangasniemen, Heinäveden ja Pertunmaan kaltaiset kunnat olisivat hyötyneet nimenomaan maakunnallisesta matkailuhankkeesta.

VisitSaimaa-hanke olisi
kestänyt vuoden 2013 loppuun ja sen kokonaisbudjetti olisi ollut noin 1,6 miljoonaa euroa. Julkista rahaa seuduille olisi hankkeen avulla tullut lähes 1,2 miljoonaa.

Ensi vuoden alkupuolella maakuntahallitus saanee käsiteltäväkseen kaksi seudullista matkailun markkinointihanketta, yhden Savonlinnan seudulta ja toisen Mikkelin seudulta. Hankkeiden budjetti on pienempi kuin VisitSaimaa-hankkeen budjetti.

Maakunnallinen markkinointihanke sen sijaan jatkuu. Liitto on valmistelemassa parin miljoonan euron jatkohankehakemusta Etelä-Savo – Saimaan maakunta tunnetuksi -hankkeelle. Jatkohankekin markkinoi Saimaan maakuntaa hyvänä yrittämisen, asumisen, koulutuksen ja vapaa-ajan maakuntana.

Matkailun hankekiemuroista kertoo Etelä-Savon maakuntaliiton tiedotuslehti JOUSI joulukuun numerossaan.

Joulukuun JOUSEsta
selviää muun muassa myös:
  • mitä mieltä maakuntavaltuusto oli kuntien rakenneuudistuksesta,
  • mitä muutoksia valtuusto teki liiton talousarvioon,
  • mitä pitää sisällään Itä-Suomen ensimmäinen liikennestrategia,
  • miten Itä-Suomi aikoo edistää bioenergiaa,mitä tehdään maakunnan mittavissa uusissa EU-hankkeissa,
  • paljonko Etelä-Savo käyttää EU-rahaa maa- ja kalatalouteen,
  • miten Saimaan järvilohta tulisi hoitaa ja
  • ketkä kisaavat loppumetreillä liiton hallinto- ja kehittämisjohtajan paikasta.
Joulukuun JOUSI kiittää kuluneesta vuodesta ja toivottaa Joulurauhaa kaikille lukijoilleen.

Maakuntaliitto tiedottaa

Tiedotteet 2019

Tiedotteet 2017

Tiedotteet 2016

Tiedotteet 2015

Tiedotteet 2014

Tiedotteet 2013

Tiedotteet 2012

Tiedotteet 2011

Tiedotteet 2010