Etelä-Savo vahvistaa hallitusohjelmatavoitteet helmikuussa

24.01.2011


Liikenneasiat, kuntatalous, Opettajainkoulutuslaitoksen säilyminen Savonlinnassa ja Punkaharjun bioetanolitehdas nousivat keskeisimmiksi aiheiksi, kun Etelä-Savon maakuntahallitus keskusteli tavoitteistaan vaalien jälkeiseen hallitusohjelmaan. Päätökset hallitusohjelman tavoitteista maakuntahallitus tekee seuraavassa kokouksessaan 21. helmikuuta.

Liikennepuolen ykköstavoitteena on saada korjaustyöt Viitostiellä Mikkelin ja Juvan välillä käyntiin mahdollisimman pian eli mahdollisesti jo vuoden 2012 lopulla. Hanke on Etelä-Savon ykköshanke uuteen liikennepoliittiseen selontekoon. Etelä-Savon tavoitteena on saada vastaavan sisältöinen Viitostie-kannanotto myös Itä-Suomen neuvottelukunnan yhteiseen liikennekantaan, jota neuvottelukunta käsittelee 16. helmikuuta.

- Hämmennystä on hieman herättänyt se, mitä tarkoittaa Liikenneviraston esiin nostama tavoite kunnostaa Viitostiellä yhteysväliä Mikkeli-Kuopio, sanoo maakuntahallituksen puheenjohtaja Markku Kakriainen (kesk.).

Etelä-Savolle Mikkeli-Juva -välin korjaustyöt ovat kiireellisyysjärjestyksessä tärkein hanke. Seuraavaksi tärkein tiehanke selontekoon on valtatie 23:n kunnostustyöt Varkauden ja Joensuun välillä, ja kolmanneksi Viitostien korjaukset välillä Leppävirta – Kuopio, Kakriainen korostaa.

Tiehankkeista hallituksessa nousi esiin myös kansainvälisen maantieliikenteen rajanylityspaikan saaminen Parikkalaan. Maakuntajohtaja Matti Viialainen ja kaupunginjohtaja Janne Laine olivat neuvottelemassa asiasta viikonvaihteessa Petroskoissa, ja Viialainen kertoi hallitukselle tapaamisen tuloksia:

-Jotta rajanylityspaikka voisi toteutua, tarvitaan rahaa toisaalta Venäjän puolen teiden rakentamiseen ja toisaalta rakennuksiin molemmin puolin rajaa. Etelä-Savo on omalta osaltaan valmis käyttämään Suomen puolen rakennustöihin EU:n ENPI-ohjelman rahoitusta.

Ratahankkeista hallituksessa
nousi esiin henkilöjunaliikenteen käynnistäminen Savonlinnan ja Pieksämäen väliselle rataosuudelle. Nopeat itäradat -neuvottelukunnan selvityksen mukaan liikenne olisi kannattavampaa kuin eräillä muilla, nyt liikennöitävillä rataosuuksilla. Valtiontukea tarvittaisiin ehkä noin 20 euroa/matka.

Kakriaisen mukaan asia tulee esiin seuraavaksi siinä yhteydessä, kun VR sopii valtakunnallisesta ostoliikenteestä.

Lisätietoja hallituksen kokousasioista antavat maakuntahallituksen puheenjohtaja Markku Kakriainen, puh. 0400 651 204, sekä varapuheenjohtajat Teemu Hirvonen, puh. 050 372 4507, ja Pekka Selenius, puh. 0500 150 994, sekä maakuntajohtaja Matti Viialainen, puh. 044 770 0515, kehittämisjohtaja Eero Aarnio, puh. 040 508 1247, kehittämisjohtaja Riitta Koskinen, puh. 040 540 5903, hallintojohtaja Riitta Paananen, puh. 050 549 9102 ja suunnittelujohtaja Jarmo Vauhkonen, puh. 040 723 6760.

Maakuntaliitto tiedottaa

Tiedotteet 2019

Tiedotteet 2017

Tiedotteet 2016

Tiedotteet 2015

Tiedotteet 2014

Tiedotteet 2013

Tiedotteet 2012

Tiedotteet 2011

Tiedotteet 2010

Etelä-Savo vahvistaa hallitusohjelmatavoitteet helmikuussa

24.01.2011


Liikenneasiat, kuntatalous, Opettajainkoulutuslaitoksen säilyminen Savonlinnassa ja Punkaharjun bioetanolitehdas nousivat keskeisimmiksi aiheiksi, kun Etelä-Savon maakuntahallitus keskusteli tavoitteistaan vaalien jälkeiseen hallitusohjelmaan. Päätökset hallitusohjelman tavoitteista maakuntahallitus tekee seuraavassa kokouksessaan 21. helmikuuta.

Liikennepuolen ykköstavoitteena on saada korjaustyöt Viitostiellä Mikkelin ja Juvan välillä käyntiin mahdollisimman pian eli mahdollisesti jo vuoden 2012 lopulla. Hanke on Etelä-Savon ykköshanke uuteen liikennepoliittiseen selontekoon. Etelä-Savon tavoitteena on saada vastaavan sisältöinen Viitostie-kannanotto myös Itä-Suomen neuvottelukunnan yhteiseen liikennekantaan, jota neuvottelukunta käsittelee 16. helmikuuta.

- Hämmennystä on hieman herättänyt se, mitä tarkoittaa Liikenneviraston esiin nostama tavoite kunnostaa Viitostiellä yhteysväliä Mikkeli-Kuopio, sanoo maakuntahallituksen puheenjohtaja Markku Kakriainen (kesk.).

Etelä-Savolle Mikkeli-Juva -välin korjaustyöt ovat kiireellisyysjärjestyksessä tärkein hanke. Seuraavaksi tärkein tiehanke selontekoon on valtatie 23:n kunnostustyöt Varkauden ja Joensuun välillä, ja kolmanneksi Viitostien korjaukset välillä Leppävirta – Kuopio, Kakriainen korostaa.

Tiehankkeista hallituksessa nousi esiin myös kansainvälisen maantieliikenteen rajanylityspaikan saaminen Parikkalaan. Maakuntajohtaja Matti Viialainen ja kaupunginjohtaja Janne Laine olivat neuvottelemassa asiasta viikonvaihteessa Petroskoissa, ja Viialainen kertoi hallitukselle tapaamisen tuloksia:

-Jotta rajanylityspaikka voisi toteutua, tarvitaan rahaa toisaalta Venäjän puolen teiden rakentamiseen ja toisaalta rakennuksiin molemmin puolin rajaa. Etelä-Savo on omalta osaltaan valmis käyttämään Suomen puolen rakennustöihin EU:n ENPI-ohjelman rahoitusta.

Ratahankkeista hallituksessa
nousi esiin henkilöjunaliikenteen käynnistäminen Savonlinnan ja Pieksämäen väliselle rataosuudelle. Nopeat itäradat -neuvottelukunnan selvityksen mukaan liikenne olisi kannattavampaa kuin eräillä muilla, nyt liikennöitävillä rataosuuksilla. Valtiontukea tarvittaisiin ehkä noin 20 euroa/matka.

Kakriaisen mukaan asia tulee esiin seuraavaksi siinä yhteydessä, kun VR sopii valtakunnallisesta ostoliikenteestä.

Lisätietoja hallituksen kokousasioista antavat maakuntahallituksen puheenjohtaja Markku Kakriainen, puh. 0400 651 204, sekä varapuheenjohtajat Teemu Hirvonen, puh. 050 372 4507, ja Pekka Selenius, puh. 0500 150 994, sekä maakuntajohtaja Matti Viialainen, puh. 044 770 0515, kehittämisjohtaja Eero Aarnio, puh. 040 508 1247, kehittämisjohtaja Riitta Koskinen, puh. 040 540 5903, hallintojohtaja Riitta Paananen, puh. 050 549 9102 ja suunnittelujohtaja Jarmo Vauhkonen, puh. 040 723 6760.

Maakuntaliitto tiedottaa

Tiedotteet 2019

Tiedotteet 2015

Tiedotteet 2014

Tiedotteet 2013

Tiedotteet 2012

Tiedotteet 2011

Tiedotteet 2010

Etelä-Savo vahvistaa hallitusohjelmatavoitteet helmikuussa

24.01.2011


Liikenneasiat, kuntatalous, Opettajainkoulutuslaitoksen säilyminen Savonlinnassa ja Punkaharjun bioetanolitehdas nousivat keskeisimmiksi aiheiksi, kun Etelä-Savon maakuntahallitus keskusteli tavoitteistaan vaalien jälkeiseen hallitusohjelmaan. Päätökset hallitusohjelman tavoitteista maakuntahallitus tekee seuraavassa kokouksessaan 21. helmikuuta.

Liikennepuolen ykköstavoitteena on saada korjaustyöt Viitostiellä Mikkelin ja Juvan välillä käyntiin mahdollisimman pian eli mahdollisesti jo vuoden 2012 lopulla. Hanke on Etelä-Savon ykköshanke uuteen liikennepoliittiseen selontekoon. Etelä-Savon tavoitteena on saada vastaavan sisältöinen Viitostie-kannanotto myös Itä-Suomen neuvottelukunnan yhteiseen liikennekantaan, jota neuvottelukunta käsittelee 16. helmikuuta.

- Hämmennystä on hieman herättänyt se, mitä tarkoittaa Liikenneviraston esiin nostama tavoite kunnostaa Viitostiellä yhteysväliä Mikkeli-Kuopio, sanoo maakuntahallituksen puheenjohtaja Markku Kakriainen (kesk.).

Etelä-Savolle Mikkeli-Juva -välin korjaustyöt ovat kiireellisyysjärjestyksessä tärkein hanke. Seuraavaksi tärkein tiehanke selontekoon on valtatie 23:n kunnostustyöt Varkauden ja Joensuun välillä, ja kolmanneksi Viitostien korjaukset välillä Leppävirta – Kuopio, Kakriainen korostaa.

Tiehankkeista hallituksessa nousi esiin myös kansainvälisen maantieliikenteen rajanylityspaikan saaminen Parikkalaan. Maakuntajohtaja Matti Viialainen ja kaupunginjohtaja Janne Laine olivat neuvottelemassa asiasta viikonvaihteessa Petroskoissa, ja Viialainen kertoi hallitukselle tapaamisen tuloksia:

-Jotta rajanylityspaikka voisi toteutua, tarvitaan rahaa toisaalta Venäjän puolen teiden rakentamiseen ja toisaalta rakennuksiin molemmin puolin rajaa. Etelä-Savo on omalta osaltaan valmis käyttämään Suomen puolen rakennustöihin EU:n ENPI-ohjelman rahoitusta.

Ratahankkeista hallituksessa
nousi esiin henkilöjunaliikenteen käynnistäminen Savonlinnan ja Pieksämäen väliselle rataosuudelle. Nopeat itäradat -neuvottelukunnan selvityksen mukaan liikenne olisi kannattavampaa kuin eräillä muilla, nyt liikennöitävillä rataosuuksilla. Valtiontukea tarvittaisiin ehkä noin 20 euroa/matka.

Kakriaisen mukaan asia tulee esiin seuraavaksi siinä yhteydessä, kun VR sopii valtakunnallisesta ostoliikenteestä.

Lisätietoja hallituksen kokousasioista antavat maakuntahallituksen puheenjohtaja Markku Kakriainen, puh. 0400 651 204, sekä varapuheenjohtajat Teemu Hirvonen, puh. 050 372 4507, ja Pekka Selenius, puh. 0500 150 994, sekä maakuntajohtaja Matti Viialainen, puh. 044 770 0515, kehittämisjohtaja Eero Aarnio, puh. 040 508 1247, kehittämisjohtaja Riitta Koskinen, puh. 040 540 5903, hallintojohtaja Riitta Paananen, puh. 050 549 9102 ja suunnittelujohtaja Jarmo Vauhkonen, puh. 040 723 6760.

Maakuntaliitto tiedottaa

Tiedotteet 2019

Tiedotteet 2016

Tiedotteet 2015

Tiedotteet 2014

Tiedotteet 2013

Tiedotteet 2012

Tiedotteet 2011

Tiedotteet 2010

Etelä-Savo vahvistaa hallitusohjelmatavoitteet helmikuussa

24.01.2011


Liikenneasiat, kuntatalous, Opettajainkoulutuslaitoksen säilyminen Savonlinnassa ja Punkaharjun bioetanolitehdas nousivat keskeisimmiksi aiheiksi, kun Etelä-Savon maakuntahallitus keskusteli tavoitteistaan vaalien jälkeiseen hallitusohjelmaan. Päätökset hallitusohjelman tavoitteista maakuntahallitus tekee seuraavassa kokouksessaan 21. helmikuuta.

Liikennepuolen ykköstavoitteena on saada korjaustyöt Viitostiellä Mikkelin ja Juvan välillä käyntiin mahdollisimman pian eli mahdollisesti jo vuoden 2012 lopulla. Hanke on Etelä-Savon ykköshanke uuteen liikennepoliittiseen selontekoon. Etelä-Savon tavoitteena on saada vastaavan sisältöinen Viitostie-kannanotto myös Itä-Suomen neuvottelukunnan yhteiseen liikennekantaan, jota neuvottelukunta käsittelee 16. helmikuuta.

- Hämmennystä on hieman herättänyt se, mitä tarkoittaa Liikenneviraston esiin nostama tavoite kunnostaa Viitostiellä yhteysväliä Mikkeli-Kuopio, sanoo maakuntahallituksen puheenjohtaja Markku Kakriainen (kesk.).

Etelä-Savolle Mikkeli-Juva -välin korjaustyöt ovat kiireellisyysjärjestyksessä tärkein hanke. Seuraavaksi tärkein tiehanke selontekoon on valtatie 23:n kunnostustyöt Varkauden ja Joensuun välillä, ja kolmanneksi Viitostien korjaukset välillä Leppävirta – Kuopio, Kakriainen korostaa.

Tiehankkeista hallituksessa nousi esiin myös kansainvälisen maantieliikenteen rajanylityspaikan saaminen Parikkalaan. Maakuntajohtaja Matti Viialainen ja kaupunginjohtaja Janne Laine olivat neuvottelemassa asiasta viikonvaihteessa Petroskoissa, ja Viialainen kertoi hallitukselle tapaamisen tuloksia:

-Jotta rajanylityspaikka voisi toteutua, tarvitaan rahaa toisaalta Venäjän puolen teiden rakentamiseen ja toisaalta rakennuksiin molemmin puolin rajaa. Etelä-Savo on omalta osaltaan valmis käyttämään Suomen puolen rakennustöihin EU:n ENPI-ohjelman rahoitusta.

Ratahankkeista hallituksessa
nousi esiin henkilöjunaliikenteen käynnistäminen Savonlinnan ja Pieksämäen väliselle rataosuudelle. Nopeat itäradat -neuvottelukunnan selvityksen mukaan liikenne olisi kannattavampaa kuin eräillä muilla, nyt liikennöitävillä rataosuuksilla. Valtiontukea tarvittaisiin ehkä noin 20 euroa/matka.

Kakriaisen mukaan asia tulee esiin seuraavaksi siinä yhteydessä, kun VR sopii valtakunnallisesta ostoliikenteestä.

Lisätietoja hallituksen kokousasioista antavat maakuntahallituksen puheenjohtaja Markku Kakriainen, puh. 0400 651 204, sekä varapuheenjohtajat Teemu Hirvonen, puh. 050 372 4507, ja Pekka Selenius, puh. 0500 150 994, sekä maakuntajohtaja Matti Viialainen, puh. 044 770 0515, kehittämisjohtaja Eero Aarnio, puh. 040 508 1247, kehittämisjohtaja Riitta Koskinen, puh. 040 540 5903, hallintojohtaja Riitta Paananen, puh. 050 549 9102 ja suunnittelujohtaja Jarmo Vauhkonen, puh. 040 723 6760.

Maakuntaliitto tiedottaa

Tiedotteet 2019

Tiedotteet 2017

Tiedotteet 2016

Tiedotteet 2015

Tiedotteet 2014

Tiedotteet 2013

Tiedotteet 2012

Tiedotteet 2011

Tiedotteet 2010